LÁVKA PRO PĚŠÍ JE UNIKÁTNÍM TECHNICKÝM DÍLEM.

Dnem 27.9.2023 je otevřená nová lávka přes chebské nádraží na Švédský vrch. Lávka je unikátním technickým dílem. Stavba lávky byla zahájena 31.10.2020. Stavebníkem bylo Město Cheb, poskytovatelem dotace byl Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla z prvopočátku firma RAEDER FALGE s.r.o. Lovosice. Od 1.10.2022 převzala a dokončila stavbu společnost SWIETELSKY Rail CZ s.r.o., Praha. Svojí celkovou délkou kolem 400 metrů se jedná o druhou nejdelší lávku pro pěší v České republice. V květnu 2022 byla otevřena nová lávka Sky Bridge v areálu Dolní Morava (Česká republika), která se s délkou 721 m stala nejdelší lávkou pro pěší na světě. Dnes již třetí nejdelší lávkou je zatím nedávno otevřená Štvanická lávka přes Vltavu v Praze s délkou 299 metrů, která slouží pěším i jako cyklostezka. V případě lávek, které mohou používat i cyklisté, je pak lávka v Chebu vůbec nejdelší lávkou u nás, lávka překlenuje 43 kolejí, což je opět nejvíce v České republice. Její výstavba představovala naprosto unikátní operaci, která zatím nemá v České republice obdobu. Segment, který byl na Švédském vrchu vybetonován jako první, během následných výsuvů postupně doputoval až do Riegerovy ulice, kde byl v únoru letošního roku ukotven. Nová lávka na Švédský vrch je největší investiční akcí v novodobé historii města. Samotná výstavba stála okolo 200 milionů korun a na dalších asi 50 milionů pak přišly úhrady za zajištění výluk. Životnost nové lávky by měla být minimálně 100 let.

Jsem rád, že jsem od samého počátku mohl být společně s VPM - Volba pro město u realizace lávky na Švédský vrch v Chebu.

Více o stavbě v obraze.

Více na facebooku